Як створити організацію в BAS Бухгалтерія ПРОФ
У блоці «Головне» у розділі «Налаштування» потрібно обрати з переліку «Організації».
Створення нової організації відбувається через команду «Створити».
У вкладці «Головне» документу «Організації» потрібно ввести наступні дані:
- назву організації повну;
- коротку назву організації;
- вид організації;
- код ЄДРПОУ;
- основний банківський рахунок;
- банківський рахунок (для ФСС)
Далі, важливо проставити дату початку ведення обліку. Наприклад, якщо старт обліку 01.02.2023 року, то дату у цьому вікні потрібно поставити 31.01.2023, щоб на цю дату внести початкові залишки.
На закладці «Коди» обов'язковими до заповнення є інформація про вашу податкову інспекцію (створити або завантажити) та вказати ідентифікаційний код організації, якщо ви платник ПДВ.
На закладці «Реєстрація» вказується номер в ЄДРПОУ та фондах соціального страхування.
У вкладці «Адреса» Заповнюємо адресу фактичну та юридичну адресу, і контактні дані.
На закладці «Підписи» створюємо підписи, вказавши дані відповідальної особи.
Для цього клікаємо на «Створити» навпроти посади і створюємо відповідальну особу.
На закладці «Друк» Підтягуємо логотип для друкованих форм.
На закладці «Інше» вносять інформацію організації, що використовують сервіс «FREDO Звіт» (для здачі електронної звітності) та «FREDO ДокМен» (для електронного документообігу первинними документами між контрагентами).
У конфігурації є можливість створювати кілька організацій та обрати одну з них основною через «Використовувати як основну».
Налаштування параметрів обліку
Настройки параметрів аналітичного обліку є загальними для всіх організацій інформаційної бази. Тому їх не рекомендується змінювати, якщо вже є проведені документи.
У блоці «Головне» потрібно перейти у розділу «Налаштування» та обрати в переліку «Параметри обліку».
Банк і Каса
Вкладка «Банк і каса» відповідає за налаштування параметрів обліку для банково-касових операцій.
У цій вкладці є можливість проставити відмітки «Ведеться облік розрахунків у валюті»
Якщо організація має окремі філії, де ведеться касовий облік та виписуються податкові накладні, потрібно поставити прапорець у віконці «За відокремленими підрозділами».
Розрахунки
У вкладці «Розрахунки» потрібно поставити позначку «За документами розрахунків». Якщо бажаєте бачити розрахунки покупців та постачальників необхідно запланувати відповідну кількість днів.
Запаси
За чинним законодавством обов'язковим є ведення партійного та складського обліку (за кількістю і за сумою).
Тому у вкладці «Запаси» необхідно проставити відмітки у відповідних віконечках.
Якщо ведеться продаж підакцизних товарів, облік зворотної тари, також проставляємо відмітки.
«Ведеться облік бланків суворого обліку» - заповнюється, якщо на підприємстві ведеться облік бланків суворого обліку на позабалансовому рахунку 08.
За необхідності виведення додаткової колонки поруч з колонкою «Номенклатура» при друку товарних документів «Колонка «Артикул» або «Колонка «Код» - заповнюються.
Торгівля
Відповідно до операцій, що веде підприємство проставляються відмітки.
«Використовувати знижки» - чекбокс, якщо потрібно вказати суму знижки в документах;
«Ведеться діяльність за договорами комісії» - чекбокс, якщо хоча б одна з організацій підприємства приймає або передає товари на комісію, здійснює розрахунки з комісіонерами і комітентами;
«Ведеться роздрібна торгівля» - заповнюється, якщо хоча б одна з організацій підприємства веде роздрібну торгівлю.
Виробництво
У вкладці «Виробництво» виробничі підприємства мають проставити відмітку у віконці «Ведеться виробнича діяльність» та вибрати тип планової собівартості готової продукції, напівфабрикатів, послуг.
Зарплата і кадри
Якщо ведете облік персоналу та заробітних плат в BAS Бухгалтерія ПРОФ, проставляємо відповідну відмітку у відповідному вікні.
Якщо у зовнішній програмі, відповідно ставимо чекбокс «У зовнішній програмі». Також ви маєте можливість обрати: вести облік заробітних плат по кожному працівнику чи загальний по всім працівникам.
Окремо налаштовується кадровий облік: де обирається повний чи спрощений.
Звертаємо увагу, що в BAS Бухгалтерія облік кадрів та заробітних плат є досить простим: це прийняття на роботу, нарахування заробітних плат, звичайні бухгалтерські проводки.
Для ведення розширеного обліку заробітних плат і кадрів рекомендуємо розглянути конфігурацію BAS Бухгалтерія КОРП.
Також звертаємо увагу, що нашими спеціалістами був розроблений додатковий модуль для розрахунку лікарняних та відпускних до конфігурації «BAS Бухгалтерія ПРОФ».
Облікова політика
Для налаштування облікової політики, потрібно натиснути кнопку «Створити».
У вкладці «Податок на прибуток» проставляється відмітка для невеликого підприємства.
У вкладці «Друк» прописується вручну інформація про організацію, наприклад 3 група єдиного податку, 5%.
У вкладці «Запаси» фіксується значення «За ФІФО»
У вкладці «Роздрібна торгівля» можна налаштувати облік за вартістю придбання чи вартістю продажів.
Персональні налаштування
У розділі «Персональні налаштування» заповнюються наступні дані:
- Основна організація;
- Основний підрозділ;
- Основний відокремлений підрозділ;
- Основний склад;
- Основне місце складання документів;
- Основний представник організації;
- Хто зазвичай виписує податкові накладні;
- Номенклатура для заповнення податкових накладних.
Також варто проставити відмітку у полі «За замовчуванням», яке відповідає за підтвердження про завершення програми.
Подальшим кроком у роботі з BAS Бухгалтерія ПРОФ є внесення початкових залишків.