З чого почати внесення початкових залишків в BAS Малий бізнес
Старт роботи в облікові системі «BAS малий бізнес» неможливий без внесення напрацьованих даних, тобто інформації про залишки грошових коштів, товарної номенклатури, заборгованості перед постачальниками чи покупцями, що вже є на балансі компанії.
Вести облік діяльності в «BAS Малий бізнес» можна як однієї, так і кількох компаній. Відповідно необхідно вносити початкові залишки для кожної окремої комерційної організації. Реалізувати це можна вручну, а також завантаживши необхідну інформацію із зовнішніх файлів.
Універсальне завантаження даних з Excel в BAS
За внесення початкових залишків в конфігурації «BAS Малий бізнес» відповідає документ «Введення початкових залишків», який заходиться в модулі «Кампанія», розділі «Початкові залишки».
Це документ стандартного типу, при створенні якого необхідно вказати потрібний розділ, що буде обліковуватись та організацію, якщо заплановане ведення в одній програмі кількох компаній.
Важливо! Датою внесення початкових залишків потрібно вказати ту, що передує даті першого дня ведення обліку. Наприклад, якщо стартом обліку є 1 лютого 2023 року, то внесення залишків датується 31 січня 2023 р..
Внесення залишків необоротних активів
Для внесення залишків основних засобів та нематеріальних активів, в документі «Введення початкових залишків», потрібно обрати розділ обліку «Майно».
Внесення залишків запасів та матеріалів незавершеного виробництва
Вкладка «Запаси»
За внесення даних запасів складу та напівфабрикатів в документі «Введення початкових залишків», потрібно обрати розділ обліку «Запаси», вкладку «Запаси».
Вкладка «Прямі витрати»
Для внесення залишків прямих витрат використовується документ «Введення початкових залишків» → розділ обліку «Запаси» → вкладка «Прямі витрати», як це видно на скріншоті:
Вкладка «Запаси передані»
Ми згадували вище, що розділ «Запаси» містить чотири окремі вкладки, одна з яких «Запаси передані». Вона відповідає за внесення залишків товарів переданих на комісію, під відповідальне зберігання, в переробку, які відобразяться у випадку, якщо в режимі налаштування в даних категоріях проставлені чекбокси.
Вкладка «Запаси прийняті»
Окрім інформації про передані запаси, у документі «Введення початкових залишків» у розділі «Запаси», вкладці «Запаси прийняті» вносяться залишки товарів чи напівфабрикатів, прийнятих на комісію. Передбачені наступні можливості внесення залишкових даних: переробка давальницької сировини, приймання запасів на відповідальне зберігання, прийняття товарів на комісію, за умови, що в параметрах налаштування вибрані відповідні пункти.
У другій частині статті ми продовжимо огляд внесення початкових залишків в конфігурацію «BAS Малий бізнес».